INFORMATIE & ACTIVITEITEN; THEMATISCH NETWERK “VVD SENIOREN IN DE SAMENLEVING”

Het Thematisch Netwerk Senioren in de Samenleving richt zich op mensen in de derde en vierde levensfase . Zij dragen in grote mate bij aan het maatschappelijk en economisch belang van  onze samenleving. Vooral in de derde levensfase werken mensen vaak nog maar wordt al wel nagedacht over de periode na hun pensionering. Verhuizen omdat de kinderen de deur uit zijn gegaan, eerder stoppen met werken, een andere baan enzovoorts. Naast werk komt er ook meer tijd voor vrijetijdsbesteding. Veel senioren zetten zich in voor verenigingen, houden de cultuursector draaiend of gaan reizen.

Thema’s die vaak bij ons aan bod komen zijn : Wonen – Welzijn – Zorg – Pensioenen – Leefbaarheid – Mobiliteit – Veiligheid. Maar we willen ons niet daartoe beperken. Alles wat de samenleving raakt is voor ons van belang. Wij nodigen experts uit die ons bijpraten op een thema. Wij bieden ook vaak leden de gelegenheid om een actueel thema uit te werken. Dit brengen wij in bij verkiezingen, voor het partijprogramma, of als achtergrondinformatie zodat onze visie ook gehoord wordt daar waar er wat mee kan worden gedaan.
Het Thematisch Netwerk Senioren in de Samenleving staat in nauw contact met onze politici zowel landelijk, provinciaal en lokaal maar ook Europees. Dit wordt zeer door hen gewaardeerd. Onze leden kunnen ook rechtstreeks met hen in gesprek gaan tijdens onze maandelijkse ‘kopje-koffie’-bijeenkomsten. De inbreng van onze leden die we vaak via dergelijke meetings of via enquêtes ophalen wordt gebruikt om onze Kamerleden te informeren.

Activiteiten:
ü  Maandelijks geven wij een Nieuwsflits uit
ü  Maandelijks de onlinemeeting ‘een Kopje Koffie met….!’
ü  Eenmaal per jaar onze ‘Prinsjesdag-bijeenkomst’ met Kamerleden in de fractiekamer
van de VVD
ü  Eenmaal per jaar onze Algemene Ledenvergadering met veel sprekers en workshops
ü  We behartigen het seniorenbelang via contact met andere thematische netwerken,
met Kamerleden en met het Hoofdbestuur van de VVD
ü  We werken specifieke thema’s verder uit in verslagen of een leidraad om onze visie
mee te geven
ü  In veel Provincies zijn coördinatoren actief die bijeenkomsten organiseren
ü  Enzovoorts
(Uiteraard houden we rekening met eventuele beperkingen ten aanzien van bijeenkomsten. En we kennen een Zomerstop waarin we als bestuur geen activiteiten organiseren)

Kortom, genoeg redenen om u aan te sluiten bij ons VVD Thematische Netwerk Senioren in de Samenleving en maak ons nog sterker dan dat we nu al zijn.

Ga naar MIJN VVD en meld u aan.
Of neem contact met ons op via: secretaris@sis.vvd.nl