Elke stem telt!

Elke stem telt en dat deed het zeker op 15 maart!

Een opkomst van een dikke 80%, waarbij helaas de jongeren nog ietsjes in de minderheid bleven.   Elke stem moet je verdienen; met ‘bakkie doen ’, verkiezingsbijeenkomsten, canvassen en meedoen op social media. De Seniorennetwerken hebben op dat punt volop meegedaan. De uitkomst voor de VVD was belonend:  33 zetels hetgeen toch menige verwachting overtrof, gelet op de peilingen tot dan toe.  Elke stem doet ertoe. Een waarheid die menig bestuurder aan den lijve heeft ondervonden als het er bij een stemming echt op aan kwam en soms de laatste stem van de kleinste partij de doorslag moest geven.   Elk stem telt ook in Den Haag waar we  nu  13 verschillende partijen in de Tweede Kamer krijgen. Niet echt een verschil met voor de verkiezingen,  toen diverse eenmansfracties hun eigen spreektijd opeisten maar nu vervangen worden door 2 nieuwe partijen:  DENK en Forum voor Democratie.Over de wenselijkheid  van dit grote aantal partijen in relatie tot de huidige spelregels in de bestuurlijke arena  zal de Staatscommissie o.l.v. Johan Remkes  in de komende periode zeker haar licht laten schijnen. We zullen het zien, vooralsnog wacht ons een lange formatie.